mandag 31. oktober 2011

Knask eller knep!

I kveld står ikke ringeklokka stille "knask eller knep". Sverre løper og åpner og deler ut godis. De to siste årene har vi faktisk vært ute selv, mest for å ikke være hjemme. Har da gått til et par kjentfolk og Sverre har kledd seg ut. Ikke store greiene, men med en hatt eller lignende. Men i år så jobber Frode så da kjente jeg ikke at jeg orket ut med de to små. Hadde han vært hjemme, så hadde vi nok gått alle sammen, eller om jeg hadde tatt med meg Sverre og besøkt noen kamerater av han. Har spurt han, men han ville heller se barne tv og åpne når det ringte på.
Så da har vi boltet oss inne med en skål med knask. Nå er han fullt ut selvstendig med å åpne døra, hente godis og levere ut, problemet er bare at ungene som ringer på, ikke tør å forsyne seg når det bare er han. Så de spør om mamma eller pappa er hjemme, så da må jeg ut likevel.
Trodde jeg hadde kjøpt inn godt med godis, da jeg handlet inn til over 40 barn, men nå skrumper det farlig fort i skåla og klokka er i skrivende stund 19.00. Så spørsmålet er hva vi kan dra frem fra skapet hvis det tømmes helt.
Blir nok ikke tidlig senga på Sverre i kveld, han kommer jo til å stå i gangen oppe hver gang det ringer på døra, så får bare drøye det litt ut og håpe at det roer seg snart. Han klager ikke der han sitter i sofaen og ser på tv.

Middagen i dag bestod av pasta og tomatsaus, så ut fra resultatet av bildene tatt ved middagsbordet, så kunne Jakob fint gått "knask eller knep" uten noe større utkledning. Bedøm selv!
Sverre er mest opptatt av å posere foran kamera og se på seg selv, eller ta bilder av mamma, i noen ubestemmelige vinkler. Men man skal tidlig krøkes for god fotograf skal bli.

Kunne vært kongen av Halloween
Mammas lille posør

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar