mandag 26. desember 2011

1 juledag

1 juledag var vi hjemme på formiddagen. Da Jakob la seg for en lur gikk Sverre og Frode ut for å ake på jordene. Da kom svigerfar ned hit for å se etter Jakob mens jeg tok meg en tur på legevakten. Jeg var helt potte tett i bihulene. Så da jeg ringte og bestilte time, så var diagnosen ganske klar. Så da jeg kom dit, så skrev han så å si bare ut resept på penecillin til meg. Så det var raskt unnagjort i grunnen. Og da jeg kom hjem reiste Frode ut på jobb. Jeg fikk i meg litt medisiner og kviknet raskt til igjen.

Så var det å få kledd guttene i litt finere klær og komme oss ut til Borgestad til søsteren til Frode for å spise ørret. Guttene koser seg alltid masse her, for de har så mange fine leker i kjellerstua. Så nesten ingenting til guttene. Deilig mat med tilbehør var det. Når klokken nærmet seg 18.00 begynte begge guttene å bli litt slitne, sutrete og klagete. Så siden jeg heller ikke var helt i slaget så fant vi ut at det var best å reise hjem.
Frode reiste på apoteket for å hente medisiner til meg mens jeg tok guttene med hjem og fikk i dem kveldsmat og i seng. Jakob stormet opp trappen for å legge seg og Sverre sovnet mens jeg tok på han pysjamasen. Så det var absolutt riktig valg å reise hjem da vi gjorde det. Det tar virkelig på å feire jul for de små.
Bestemor kikker i fotoalbum som Marte har laget

Sverre og Jakob går tur med den nye hunden til Marie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar