søndag 25. desember 2011

Hvor ble desember av?

Ikke vet jeg helt hvor det ble av November og i hvertfall ikke Desember. Dagene har flydd avgårde med mye jobbing og aktiviteter med ungene. Nå sitter jeg her på første juledag og prøver å finne ut hvor den ble av. Er mye jeg hadde tenkt å slenge ut her de siste dagene.

Sverre har hatt overnattingsbesøk for første gang, Jeg og Sverre var på Notodden å spilte håndballkamp, så vi fikk ikke hentet Leo før klokken var 18.45, og da vi kom hjem så var det full fres på tre unger, som egentlig var trøtte alle sammen. I seng kom de til slutt, men de sovnet nok ikke før nærmere 22, og når de da fant ut at de skulle starte dagen kl 6, så var det to rimelige slitne og sutrete gutter utover dagen. Vi  bakte pepperkaker, lekte inne,  var ute å akte og lekte, det er alltid stas. Så når han ble hentet sånn ved 14 tiden så var Sverre egentlig klar for å sove, men ville absolutt ikke. Så da var han i seng kl 18.20 og sovnet på et blunk. Men merket at sovingen ble hengende etter i flere dager desverre.

Full konsentrasjon

Se så flinke vi er

Koser seg i badekaret

Ikke lett å få alle til å se på kamera samtidig gitt

Pepperkakebakere


Så begynte de å hoste å stå på begge guttene. Så da sa jeg til Frode onsdag før jul, at det bare var å komme seg til legen for en sjekk, sånn at vi slapp å risikere legevakten på julaften. Det ble tatt Mykoplasma prøver av han og de ble satt på Ery Max kur begge to. Jakob har vært i full fart hver dag og vært i barnehagen. Men Sverre har vært hjemme alle dagene sammem med meg. Ikke alltid like lett å få gjort alt man skal før jul, men det meste var klart til helgen.

Brannmann Jakob




Så ble jeg syk, og måtte ta meg en tur på legevakten  for litt medisiner. Fullpakket med bihulebetennelse. Nesten sånn at jeg ikke klarte å være i sittende stilling. Det er strengt tatt en av den verste sykdomen jeg kan ha. Blir helt satt ut, å bøye meg kan jeg jo bare glemme. Så her blir det litt kaos noen dager. Men Frode er flink og tar det verste, men han har jo vakt og støtt og stadig ute å jobber. Men tross sykdom har vi hatt noen fine dager. Bilder fra selve dagen og kvelden kommer i et eget innlegg.  Etterhvert når tid og form gjør det mulig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar